Projectes Daniel Bravo de recerca en pediatriaProjectes Daniel Bravo web general

La Fundació Privada Daniel Bravo Andreu ha presentat el 2015 la primera convocatòria dels Projectes Daniel Bravo de recerca en pediatria, que volen fomentar la recerca col•laborativa entre grups clínics —amb contacte directe amb els pacients— i grups de recerca bàsica a partir d’una necessitat mèdica sense resposta en nens i joves de fins a 16 anys.

La convocatòria consta de tres ajuts de fins a 300.000 euros bruts per a projectes que es realitzin durant tres anys en, almenys, dues entitats diferents sense ànim de lucre de Catalunya com hospitals, centres de recerca biomèdica o d’altres disciplines.

L’avaluació dels projectes presentats ha estat realitzada per l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries (AQuAS) de la Generalitat de Catalunya.

Bases convocatòria 2015

Resolució convocatòria 2015

En la convocatòria 2015, de la qual s’ha fet pública la resolució el dia 22 de setembre, s’han concedit tres ajuts de 300.000 euros cadascun a:

Recerca col•laborativa entre VHIR i IIB: el projecte que portaran a terme conjuntament els doctors Eduardo Tizzano del Vall d’Hebron Institut de Recerca i el doctor Pablo Fuentes-Prior de l’Institut d’Investigació Biomèdica Sant Pau està enfocat a comprendre i trobar solucions contra l’atròfia muscular espinal (SMA per les sigles en anglès), la segona malaltia hereditària greu més comuna en la infància amb una incidència aproximada d’1 de cada 6.000 nens. Es tracta d’una malaltia minoritària sense cap tipus de tractament específic en l’actualitat.

Recerca col•laborativa entre IDIBGi i HSJD: sota la direcció dels investigadors Ramon Brugada i Josep Brugada, de l’Institut Investigació Biomèdica de Girona i l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona, respectivament, es posarà en marxa un projecte pioner on participaran 60 famílies que han patit la síndrome de la mort sobtada inexplicada per fer una anàlisi genètica exhaustiva dels principals 77 gens associats a la malaltia. El projecte utilitzarà la tecnologia Next Generation Sequencing i un panell de gens personalitzat per obtenir les eines de diagnòstic per prevenir la mort sobtada.

• Recerca col•laborativa entre IC3 i HSJD: el projecte de l’Institut Català de Ciències del Clima i l’Hospital Sant Joan de Déu, amb els investigadors Xavier Rodó i Jordi Anton al capdavant, té com a finalitat descobrir l’agent etiològic de la malaltia de Kawasaki, per avançar en la comprensió de la seva epidemiologia i crear un sistema d’alerta primerenca per anticipar-se a les temporades d’alta incidència. Aquesta malaltia ja és la primera causa de cardiopatia adquirida en nens en els països desenvolupats.

Informació relacionada

Comunicat convocatòria Projectes Daniel Bravo (2/12/2014)