Foto sala hemodinamia per web

Sala d’Hemodinàmica Daniel Bravo Andreu

Aquest mes de setembre s’ha posat en marxa la Sala d’Hemodinàmica Daniel Bravo-Andreu a l’Hospital Sant Joan de Déu, un equipament d’alta tecnologia d’ús exclusivament pediàtric que és el primer d’aquestes característiques a tot l’Estat i el quart d’Europa.

La nova sala d’hemodinàmica s’ha equipat gràcies a la Fundació Daniel Bravo-Andreu, i esdevé així un element crucial dins l’Àrea del Cor de l’hospital. Amb l’entrega d’aquest dispositiu tecnològic d’altes prestacions, la Fundació vol contribuir a que els professionals tinguin a l’abast les millors eines per al tractament dels pacients.

Es tracta d’un sistema biplà Flat Panel tridimensional que permet minimitzar fins a un 70% la radiació que rep el pacient. Al ser un pacient pediàtric, un infant, aquesta reducció esdevé clau per minimitzar la seva exposició actual i acumulada en el temps futur. D’altra banda, gràcies a la funció TAC que ofereix sistemes pioners en l’adquisició i processament de dades s’obtenen imatges bidimensionals i tridimensionals de gran fiabilitat i precisió que permeten la superposició i guiatge en temps real durant la intervenció.

La nova sala ocupa una superfície de 100 metres quadrats, un espai ampli per desenvolupar nous procediments i incorporar equipament complementari en el futur. El seu ús engloba diversos camps: cardiologia intervencionista i diagnòstica, tractament de les arítmies pediàtriques complexes, processos vasculars perifèrics i neurointervencionisme, i també el tractament d’algunes patologies oncològiques com el retinoblastoma.

A banda de la donació per a la sala d’ hemodinàmica, la Fundació Privada Daniel Bravo-Andreu participa activament en la creació i consolidació d’un grup de recerca cardiològica en el mateix hospital a través de la Beca Impuls.